Prístrojová liečba

V našej ambulancii využívame fyzikálnu terapiu ako pomocnú. Prístrojová liečba nevyrieši príčinu, ale môže pomôcť zlepšiť vnímanie tela, prekrviť tkanivo, stimulovať k regenerácii organizmu. Pri práci používame podľa diagnózy a klinického stavu pacienta laseroterapiu, ultrazvuk, magnetoterapiu, elektroliečbu a termoterapiu.

Laseroterapia

Laseroterapia je moderná prístrojová liečba, ktorá využíva liečebné účinky svetla. Laserový lúč má biostimulačné, protizápalové a analgetické účinky na aplikovanú oblasť. Metóda je bezbolestná a bezpečná.

Použitie:

• bolestivé funkčné poruchy pohybového systému
  • poúrazové stavy, vyvrtnutia, hematómy, opuchy
  • degeneratívne postihnutia kĺbov
  • degeneratívne ochorenia chrbtice
  • zápaly šliach, úponov, svalov
  • liečenie jaziev

Ultrazvuk

Ultrazvuk pôsobí na tkanivo mechanickým vlnením, tzn. že sa nepoužíva elektrický prúd pri aplikácii. Vplyvom vlnenia dochádza k mikromasáži a lokálnemu zvýšeniu teploty tkaniva, ktorú ultrazvuk prehrieva, zmäkčuje a prispieva k uvoľneniu zrastov. Opakovaná aplikácia ultrazvuku zlepšuje prekrvenie tkaniva, vstrebanie opuchovvýronov, znižuje bolesť, zlepšuje metabolizmus a uvoľňuje svalové napätie.

Použitie:

• zvýšené svalové napätie pri kĺbových blokádach, myogelózy
  • lumbago
  • tenisový a golfový lakeť
  • stavy po narazení, vyvrtnutí, luxáciách kĺbov
  • uvoľnenie jaziev

magnetoterapia

Magnetoterapia využíva pôsobenie pulzného elektromagnetického poľa, ktoré má účinky analgetické, uvoľňuje svalstvo, zlepšuje prekrvenie v tkanivách, znižuje opuch a zlepšuje regeneráciu.

• zlomeniny, pakĺby
  • degeneratívne a zápalové ochorenia pohybového aparátu
  • artróza kolenných a bedrových kĺbov
  • akékoľvek zápaly

elektroliečba

Elektroliečba využíva vplyv elektrického prúdu alebo impulzu na organizmus. Prúd je privedený do organizmu cestou vákuových elektród. Elektroterapia má analgetické účinky, pomáha k prekrveniu tkanív, uvoľneniu svalového napätiazlepšiť funkciu svalstva pri oslabených svaloch. Elektroterapia tiež urýchľuje regeneračné pochody v organizme a znižuje opuch. Druh elektrickej energie závisí na diagnóze a aktuálnom stave pacienta.

Použitie:

• bolesti kĺbov a chrbtice
  • úrazy
  • epikondylitídy
  • ochabnuté svalstvo

Termoterapia

Rašelinové zábaly poskytujú rýchlu úľavu od bolesti, znižujú svalové napätie, pôsobia celkovo relaxačne. Rašelina udrží teplo niekoľkonásobne dlhšie ako voda, takže prenos na telo cez pokožku je pomalý a plynulý. Termoterapiu využívame ako doplnok pred cvičením, alebo ako relaxáciu po cvičení.